Monday, December 19, 2011

AKU TIDAK SUKA !!!!!!!!!!!!!!!!!

aSSalamulaikum...
sory guys lama aku menyepikan diri...lama tak update blog...dekat seminggu aku tak on9 so maknanya aku tak berkesempatanlah mau update blog...bukan malas mau on9 or malas mau update blog,sebenarnya aku xda kat rumah...aku p menghilangkan tension kejap ngn kazen aku...hehe...asyikasyik di rumah jak...bosan jugak owh...huhu
mesti korang tertanya tanya kan entry aku kali nie...x suka kat siapa ark. ?huhu
bukan pa,sejak kebelakangan nie asal jak aku on9,mesti ada jak perkataanperkataan yang TIDAK SEDAP DI DENGAR aku nampak...adalah sesetengah orang tue asal jak post di wall dia x sah kalau x memaki...bagus sangat kah perkataan tue..sikitsikit memaki...aku rasa parents dorang pown nda pernah ajar dorang memaki apatah lagi cikgucikgu dorang...agakagak lah sikit kalau mau memaki tue terutama sekali kita nie duduk lama konteks masyarakat yang berbilang kaum...x bagus lah kalau orang lain nampak...kalau sakit hati pown agakagak lah sikit kalau mau post tue...nie x main lepas jak...kita nie ada adat bah...jaga lah adat kita nie...laen jugak kan kalau orang nampak especially pompuan...setiap perkataan yang keluar dari mulut kita tu merupakan satu doa...so kalau kita asyikasyik memaki cakap perkataan yang nda bagus automatik itu merupakan satu doa buat kita...aku rasa perkataan sedemikian rupa macam sudah sebati dengan masyarakat kita sekarang...nda kira tua or muda,budakbudak or dewasa.. :(
kita pown tau sudah kan,sering jugak kita dengar tagline "BUDI BAHASA BUDAYA KITA" dari tagline tue jak pown sudah cukup mengambarkan budaya kita sendiri...dari cara kita bercakap itu lah menunjukkan budaya kita yang sebenar...kecewa,sakit hati,terkilan pown ada dengan masyarakat kita sekarang...aku maw tegur pown rasa serba salah coz dorang lebih tua dari aku...be positive larh...sayang bah muka cantik tapi mulut macam apa...susah mau explain...aku harap sangatsangat budaya macam nie x menjadi tradisi dalam masyarakat kita terutama sekali untuk generasi akan datang...honestly aku kecewa sangatsangat...:(


p/s : aku just mau share dengan korang jak kay...aku tak benci siapasiapa..aku cuma kecewa jak dengan orangorang yang macam nie..mau cakap nda belajar ada jugak p sekolah..eerrmmm ntah larh...aku harap korang think positif ya..kepada sesiapa yang terasa aku minta maaf sangat..aku bukannya mau menyinggung perasaan korang just mau meluahkan jak...okay bye with :)


Terima kasih kerana sudi membaca..Kalau suka Like ok :)

0 0 orang mengomen: