Friday, March 23, 2012

SPM ohh SPM !!!

Assalamualikum . .

hye , korang sihat ? huuh . , dah berkurun aku x update blog nie , dah berhabuk dah . .rasa2 boleh tanam halia dah nie . . hehehe . . Aku busy memanjang larh sejak kebelakangan nie *mcm bussinesswomen pulak * hehe . . Sebenarnya boleh di katakan aku on9 hari2 , tapi tue larh xda masa nak update blog . . Xda modal nak tulis pa . . hehe . . Okey2 back to the entry , korang pown tau kan yang result SPM dah kuar pada 21.03.2012 *tak rasa mcm aku nie dah lambat nak update pasal SPM kah ? huuh , ok nevermind * . So , sepa2 pown time tue confirm dah tak tentu arah kan . . Macam aku jugak larh . . Aku rasa bukan time tue jak , start abis SPM aku dah tak tentu arah . . Hari tue , bangun pagi jak aku dah rasa menggigil . . So , aku wat keja2 rumah supaya tak terlalu menggigil tapi , kenyataannya salah . . Makin aku tambah menggigil larh pulak . . So , aku nyanyi kuat2 cikit supaya tak nervous sangat . . Ada better sikit larh . . hehe . .Time tue pulak kredit aku tamat tempoh , punyalah sakit hati sangat coz tak dapat nak cek result . .So , aku suruh larh kembar aku cekkan untuk aku jugak . . Makkaiii , berkurun aku tunggu mesej tue tapi tak sampai2 . . Punyalah aku sakit hati ,dah larh time tue nervous tahap dewa . .hehe . . Coz , esok baru aku ambik result dengan kawan2 . . Bukan pa , malas nak ambik awal2 . .Lagi pown belum tentu dapat coz pihak sekolah nak wat analisis lagi tue larh pasal esok baru ambik . . hehe . . Then , dalam aku tengah2 nervous tue , ada text sampai dari sii May . .Dya cakap dya dah tau result dya , ibu dya yg bagitau . . Punya larh aku nervous gillakk time tue . .Tak lama lepas tue May call aku . . Dya bagitau larh result dya , aku time tue dah tak boleh cakap pa lagi coz takut result aku buruk . . huuh , sampai lupa nak wish kat May terus . . hehe . . Tak lama lepas May call , dya textkan result aku . .Waaargggghh !!! aku terkejut gilakk lepas tengok result aku . . huuh . . Then May call lagi , dya cakap kat aku jan nangis , lagi pun semua lulus . . Memang aku tak nangis pown , tapi lepas jak dya cakap macam tue , rasa macam mau nangis pulak tapi aku tahan jak . . hehe . . Aku harap2 dapat lebih dari tue , tapi apa boleh buat dah rezeki aku nak wat cam mna kan . . Redha jak larh . . Yang penting semua subject aku lulus walaupun ada certain subject tue sekadar lulus jak . .* subject killer ok . .

Time tue aku dah tak senang duduk , last2 aku p rumah kazen aku . . Just mau kasi redah sikit tue perasaan . .Time tue kazen aku tanya pasal result , aku cakap belum tau lagi ,coz aku datang sana nak hilangkan perasaan2 tue tiba2 dya tanya pasal result terpaksa larh aku tipu sunat . . hehe . . Tak lama lepas tue bapa aku pulang keja , makkkaiii bertambah tambah larh nervous aku . . huhu . . Aku just diam jak time tue , tak nak bagitau bapa aku . . Petang macam tue baru aku bagitau bapa aku , coz dya nampak kazen aku baru pulang lepas ambik result , start dari situ aku dah jadi nervous , nak bagitau or tidak . . Last2 aku bagitau jugak , bapa aku diam jak lepas tau apa result aku . .Dari situ aku dah dapat tengok reaksi bapa aku berubah , ermm . . Sorry sangat2 pak coz tak dapat nak tunaikan harapan bapa . . huuuaarggghhh :'(

Esoknya aku dengan kembar aku siap2 nak p skolah . . Happy sangat2 coz dapat jumpa dengan kawan2 , cikgu2 , pengetua , tukang kebun , makcik kantin dan semua orang . .hehe . . Tapi feeling nak ambik result tue takda coz dah tau pa result kan , sama jugak masa PMR . .huhu . . Kira2 pukul 10 lebih macam tue aku p skolah ngn member2 aku . . Aku sedih sangat coz May takda time tue . . Rasa janggal pulak p skolah tak sama2 dengan May . . ermmm . . *bila larh engkau nak balik wahai Mayzura . . Okey2 buang jauh2 mood sedih k , masuk jak d perkarangan sekolah , rasa segan + malu pulak pa taknya lama dah tak p skolah kan . . hehe . . Turun jak dari keta , aku dah nampak member2 aku yang lain . .Waarrgghhh , rindu dorang sangat2 . . K lepas jak upacara melepaskan rindu selesai , aku dah mula cuak coz lama sangat tunggu member aku yang tak sampai2 lagi . . huhu . .

Dah terlampau cuak sangat tunggu member tak sampai2 , aku dah mula keluar tanduk . . hehe . . Dah mula larh aku nak menyakat kawan2 aku yang lain . . hehe . . Ini larh keja aku di kelas kalau dah boring . . hehe . . Dalam tengah2 menyakat kawan2 , tiba2 kembar aku cakap " dila , tue na c Bob dengan c Adam " aku pown tercari2 larh dorang , then aku nampak Adam dulu . . Aku teriak larh panggil nama dia then tak lama lepas tue baru Bob muncul . . Apa lagi kami pown cerita2 larh . . Aku tanya Bob pa result dya , dya bagitau larh . . Then , aku tanya Adam , dya tak bagitau , so aku pown diam2 jak larh , maybe result dya tak berapa ok . .Cakap2 kejap dengan Bob , tiba2 Adam jalan , tinggal aku dengan Bob . . Aku pown heran , kenapa dya taknak cakap dengan aku ? Ok nevermind . . Then lepas tue aku cakap dekat Adam yang aku ada nak cakap dekat dya . . Lepas tue , aku jalan dengan member aku p dekat gate . . Then aku nampak sorang pompuan nie , macam aku kenal tapi tak tau siapa coz tengok dari jauh jak . . Then , punya larh aku happy coz pompuan tue sii Siti Hajar , arggghhh rindu sangat2 kat dya . . Aku lari jak lepas aku nampak muka dya . . Then , aku terus peluk dya kuat2 coz terlampau rindu sudah kan . .hehe . . Lepas upacara melepaskan rindu part 2 dah selesai kami pown snap2 larh . . hehe

Tak lama lepas tue , Adam panggil aku . . First2 tue aku tak nak coz belum selesai lagi nak lepaskan rindu dekat Ct . . Then , aku p jugak coz tengok muka Adam dah laen . . Aku pown tanya larh dya kenapa , dya pown bagitau larh semuanya . . Rasa sedih larh kat dya coz kena wat macam tue . . Aku pown tak dapat wat pa2 lagi cuma dapat bagi semangat and nasihat kat dya jak . . Kalau aku jadi dya pown aku kan sedih jugak . . K lepas tue member aku yang d tunggu2 pown sampai . . Kami pown ambik result sama2 . . Lepas tue kami p bilik guru jumpa dengan guru2 yang ajar kitaorang , melepaskan rindu part 3 pulak . . hehe . . Lepas tue kami pown p pekan sama2 coz dah janji nak celebrate sama2 lepas ambik result . . Huuhh , best sangat2 time celebrate dengan member2 walaupun rasa awkward cikit coz May takda . .

Apa2 pun , aku happy sangat2 coz dapat kumpul dengan member2 . . And sangat2 bersyukur dengan result yang aku dapat walaupun tak seberapa and tak gempak macam member2 yang lain . . Mungkin itu jak yang mampu aku buat . . Alhamdulillah sangat2 . . Sorry mom and dad coz tak dapat nak tunaikan harapan mak dan bapa . . Aku yakin rezeki Allah ada dimana2 . . Selagi kita bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan selagi tue larh Allah akan ada di sisi kita . . Amin Ya Rabbal Al Amin . . Syukran Ya ALLAH !!


p/s : kepada sesiapa2 yang dapat result yang gempak tue Tahniah and yang tak dapat result yang tak berapa nak gempak jangan putus asa k , SPM nie bukan penghujung bagi hidup kita sebaliknya satu permulaan bagi hidup kita . . Selagi kita tetap berusaha dan tidak putus asa , selagi tue larh rezeki kita akan terbentang luas * macam ustazah pilihan pulak . .
K larh , aku pown dah penat membebel . . hehe . . Owh ya pasal header baru tue , nanti aku pikir2kan lagi yee . . hehe . .Gud nite . . Assalamualaikum . :)

Terima kasih kerana sudi membaca..Kalau suka Like ok :)

0 0 orang mengomen: